Porady prewencyjne

Oszukany metodą ,,na pracownika banku”

38-letni mieszkaniec naszego powiatu został oszukany przez rzekomego pracownika banku, który podczas rozmowy telefonicznej nakłonił go do zainstalowania aplikacji na telefonie, która miała ochronić pieniądze pokrzywdzonego przed oszustami. W rezultacie mężczyzna udostępnił swoje dane wrażliwe oszustowi i stracił ponad 13 tys. złotych z konta bankowego.

Oszust, który zadzwonił do pokrzywdzonego podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec, rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił, aby 38-latek zainstalował aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na telefonie. Pokrzywdzony spełnił polecenie, zalogował się na swój rachunek bankowy, ale aplikacja zamiast zabezpieczyć jego telefon przed ewentualnymi włamaniami, umożliwiła opanowanie go przez oszusta. Sprawca uzyskał dostęp do telefonu i tym samym do konta bankowego, z którego ukradł pieniądze. W ten sposób pokrzywdzony stracił ponad 13 tys. złotych.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Prawdziwi pracownicy banków nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Jeśli dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i namawia do przekierowania środków na inne konto, wygenerowania i przekazania kodów płatności elektronicznych czy zainstalowania oprogramowania na telefonie lub komputerze – z całą pewnością rozmawiamy z OSZUSTEM.

Karolina Górzna-Kustra

Powrót na górę strony