Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych
Od kilku dni dostępny jest telefon bezpieczeństwa dla turystów, który na czas trwania UEFA EURO 2012 został włączony do uruchomionego w związku z turniejem systemu bezpieczeństwa. Linia jest obsługiwana w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim, a w czasie mistrzostw dodatkowo włoskim i hiszpańskim.
Operatorzy doradzają turystom, którzy oczekują pomocy ze strony służb publicznych, a w razie potrzeby kontaktują ich bezpośrednio z kompetentnym podmiotem. W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: 0 800 200 300 (bezpłatny - do obsługi połączeń z sieci stacjonarnych) i +48 608 599 999 (płatny - obsługuje połączenia z sieci komórkowych).
Akcja „Telefon bezpieczeństwa” to wspólna inicjatywa Policji, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców oraz Polskiej Organizacji Turystycznej, realizowana cyklicznie od 2002 roku. Jest odpowiedzią naszego kraju na otwarcie unijnych granic oraz związane, m.in. z tym wizyty w Polsce zagranicznych podróżnych w okresie wakacyjnym.
Głównym jej celem jest poprawa bezpieczeństwa turystów zagranicznych odwiedzających Polskę, poprzez zapewnienie informacji i pomocy w nagłych sytuacjach kryzysowych, takich jak kłopoty ze zdrowiem, zaginięcie dokumentów, kradzieże itp.
Infolinia w okresie wzmożonego ruchu turystycznego stanowi również wsparcie dla jednostek organizacyjnych Policji, szczególnie w sytuacjach kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony.
Funkcjonowanie „Telefonu Bezpieczeństwa” stanowi istotny element kształtowania wizerunku Polski jako kraju otwartego, bezpiecznego i przyjaznego turystom zagranicznym, co jest szczególnie ważne w obliczu zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.
„Telefon Bezpieczeństwa” będzie działał od 15 maja do 31 maja w godzinach od 10:00 do 22:00. W tym okresie infolinia będzie obsługiwana przez operatorów w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. W okresie bezpośrednio poprzedzającym oraz w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012, tj. od 1 czerwca do 3 lipca, wprowadzone zostaną całodobowe dyżury operatorów „Telefonu Bezpieczeństwa”, a zgłoszenia będą przyjmowane dodatkowo w językach hiszpańskim i włoskim. Po zakończeniu Mistrzostw zostanie przywrócony standardowy tryb funkcjonowania infolinii. Od 4 lipca do 30 września operatorzy dyżurować będą w godzinach od 10:00 do 22:00, udzielając informacji w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Przez cały czas funkcjonowania infolinii zgłoszenia będą przyjmowane pod nadzorem Komendy Głównej Policji, co w nagłych przypadkach znacznie przyspieszy podejmowanie interwencji.