Porady prewencyjne

Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka

itaka_-_logoWspółpracująca z Policją fundacja ITAKA obsługuje linię interwencyjną 116 000 – Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka. Jest on skierowany do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w ich odnalezieniu.

 

Przy telefonie 116 000 dyżurują specjaliści ITAKI - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, którzy przyjmują zgłoszenia o zaginięciu dzieci, współpracują z policją, zbierają oraz analizują sygnały od informatorów, które po zweryfikowaniu przekazują odpowiednim służbom oraz osobom zgłaszającym zaginięcie. Ponadto włączają w poszukiwania media, przygotowują publikacje o zaginięciu. Osobom odpowiedzialnym za zaginione dziecko pomagają w organizacji poszukiwań, rodzicom i opiekunom udzielają wsparcia psychicznego, porad prawnych i socjalnych. Wszelka świadczona pomoc przez pracowników i wolontariuszy ITAKI jest bezpłatna.

116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Na wskazany numer można dodzwonić się z terenu całego kraju: z każdej komórki i każdego telefonu stacjonarnego.

UWAGA: W wybrane święta państwowe telefon w sprawie zaginionego dziecka jest nieczynny. Informacje na ten temat publikowane będą na stronie internetowej ITAKI w zakładce aktualności.

Powrót na górę strony