Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Porozumienie o współpracy Policji i Straży Gminnej

Data publikacji 11.06.2012

porozumienie

 08 czerwca br. Komendant Powiatowy Policji w Czarnkowie – mł. insp. Robert Kotwica  wraz z Wójtem Gminy Lubasz – Zbigniewem Jahnsem podpisali porozumienie, którego przedmiotem jest współpraca Straży Gminnej w Lubaszu i Komendy Powiatowej Policji w Czarnkowie. Wspólne przedsięwzięcie ma na celu poprawę porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców na terenie gminy Lubasz.

 

 

W uroczystym spotkaniu, otwierającym nowy rozdział współdziałania straży i policji na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców gminy Lubasz, uczestniczyli: Komendant Powiatowy Policji w Czarnkowie – mł. insp. Robert Kotwica, Wójt Gminy Lubasz – Zbigniew Jahns, Komendant Straży Gminnej w Lubaszu – Magdalena Stróżyńska, Sekretarz Gminy Lubasz – Grażyna Graj oraz Kierownik Posterunku Policji w Lubaszu – asp. Radosław Szmuga.

W ramach współpracy strażnicy i policjanci wymieniać się będą informacjami o zagrożeniach występujących na terenie gminy w zakresie bezpieczeństwa ludzi i mienia, spokoju i porządku publicznego, a także prawidłowości oznakowania nazw miejscowości i obszarów zabudowanych oraz czystości i porządku na posesjach znajdujących się na terenie gminy Lubasz.

Zgodnie z porozumieniem, cyklicznie odbywać będą się spotykania Kierownika Posterunku Policji w Lubaszu wraz z Komendantem Straży Gminnej, które posłużą m.in. do wypracowania wniosków zmierzających do ograniczenia istniejących zagrożeń i wspólnych zadań. Straż i policja podejmować będą także wspólne działania z zakresu prewencji kryminalnej oraz planować i koordynować rozmieszczenie swoich służb w zależności od potrzeb lokalnych. Policjanci wspólnie ze strażnikami zabezpieczać będą uroczystości państwowe i kościelne, imprezy sportowe oraz kulturalno-rozrywkowe.

Współpraca  na określonych w porozumieniu zasadach rozpoczęła się z dniem podpisania.

 

porozumienie_1

 

Powrót na górę strony