Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kampania społeczna - Użyj wyobraźni

Data publikacji 11.08.2009

uzyjwyobrazni2"Użyj wyobraźni" to hasło przewodnie ogólnopolskiej kampanii społecznej mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i wzrost świadomości najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Inicjatorem programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a jego partnerami największe podmioty zaangażowane w poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i PZU. Kampania wspierana jest przez patronów medialnych: onet.pl, PAP, portal nadrogach.pl, blog.pl.

„Użyj wyobraźni” to hasło przewodnie ogólnopolskiej kampanii społecznej mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i wzrost świadomości najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Inicjatorem programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a jego partnerami największe podmioty zaangażowane w poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i PZU. Kampania wspierana jest przez patronów medialnych: onet.pl, PAP, portal nadrogach.pl, blog.pl.

„Użyj wyobraźni” to program o charakterze prewencyjnym, który zwraca uwagę społeczną na nieodpowiedzialne zachowania na drodze oraz buduje świadomość zagrożeń, jakie niosą za sobą: nadmierna prędkość i brawura kierowców. Program stara się uświadomić wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, że skutki ich nieodpowiedzialnych zachowań mają szerokie konsekwencje – nie dotyczą tylko samych sprawców kolizji i wypadków, ale dotykają również innych użytkowników dróg, którzy często stają się niewinnymi ofiarami tych zdarzeń.

Kampania rozpoczęła się w kwietniu br. akcją dotyczącą bezpiecznej jazdy motocyklistów i została z dużym zainteresowaniem przyjęta przez środowisko, które niezwykle emocjonalnie zaangażowało się w społeczną dyskusję wokół problemu. Obecnie rozpoczyna się drugi etap kampanii, w którym inicjatorzy i partnerzy programu zwracają się do młodych kierowców i zachęcają ich do eliminowania niebezpiecznych zachowań na drodze oraz do „używania wyobraźni” podczas kierowania pojazdami.
Najwięcej wypadków, których bezpośrednimi sprawcami są młodzi kierowcy, ma zwykle miejsce w lecie - w ubiegłym roku był to sierpień, a ich liczba gwałtownie wzrastała w weekendy.

Młodzi kierowcy statystycznie częściej są sprawcami wypadków drogowych. W 2008 roku spowodowali 9357 wypadków, ranili 13 588 osób, zabili 1018 osób. Pierwsza połowa 2009 roku też jest tragiczna. Młodzi kierowcy spowodowali już 3934 wypadków, do tej pory ranili 7351, a zabili 508 osób. W ostatni weekend (31 lipca – 2 sierpnia) zginęło ponad 40 osób. Okazuje się, że 8 kierowców, którzy uczestniczyli w weekendowych wypadkach to niedoświadczeni młodzi ludzie między 18 a 24 rokiem życia.

Głównymi przyczynami wypadków z udziałem młodych kierowców jest nadmierna prędkość, wymuszanie pierwszeństwa, nieprawidłowe wyprzedzanie bądź chęć zaimponowania rówieśnikom. Młodzi na drogach nie mają wyobraźni, nie liczą się ze swoim życiem oraz stwarzają zagrożenie dla innych. Jazda samochodem to dla nich fascynacja i zabawa.

Kampania „Użyj wyobraźni” skierowana jest do młodych ludzi, dlatego w reklamie wykorzystano język i symbolikę właściwą dla tej grupy odbiorców. Niezwykle sugestywne, czasami wręcz szokujące środki wyrazu zastosowane w reklamach, mają zainteresować, zaintrygować, wciągnąć do dyskusji, pobudzić do myślenia, a w końcu skłonić do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz jego nieuchronnymi skutkami.

Zaplanowane działania w kampanii to plakaty, rozwieszane w miejscach uczęszczanych przez grupę docelową – są to puby, dyskoteki , szkoły jazdy, billboardy w całej Polsce, akcje ambientowe (grafiki na parkingach) , prasa , Internet , spot TV. Równolegle, w czasie gdy będzie trwała kampania, policjanci ruchu drogowego zintensyfikują działania kontrolne wobec użytkowników dróg stwarzających niebezpieczeństwo. Będą oni propagować zgodne z prawem kulturalne i bezpieczne zachowania na drodze wskazując jednocześnie na skutki brawurowej jazdy. Wszystkie działania podporządkowane są jednemu celowi - aby wypadków i ofiar było mniej.

 

plakat2
Więcej informacji o prowadzonej kampanii na stronie internetowej:www.uzyjwyobrazni.pl.

 

 

 

 

 

 

  Więcej informacji o prowadzonej kampanii na stronie internetowej:www.uzyjwyobrazni.pl.

Powrót na górę strony